Tuesday 30 September 2014

Perbezaan Mengandung Dulu dan Sekarang dengan Shaklee.

Assalamualaikum.
Hari ini saya nak Sharing PERBEZAAN masa mengandung 3-3 yang dulu dan sekarang.
Memang banyak Bezanye. Serius.  Saya memang takde masalah masa mengandung kecuali HB LOW je. Kencing Manis , Darah Tinggi semua takde. Alhamdullilah.

Tapi masalah biasa seperti ;-
~ Loya dan Alahan yang TERUK
~ Kaki Krem dan Kejang memalam
~ Sembelit
~ Badan sakit2 dan lemah
~ Kerap sakit kepala
~ HB LOW
~ Sesak Nafas diwaktu malam waktu nak tidur.

Masalah di atas sentiasa terjadi masa 3-3 kehamilan saya dulu (2009,2010 dan 2011).
Masa ini takde amik ape-ape Supplement just makan Asid Folic , Obimin dan Anum Susu. Itupun adde jugak miss and jarang amik. Walaupun dah makan segala ubat yang klinik bagi tapi HB saya tetap tak betul. Kejap OK Kejap TAKOK. Doc sendiri pun pening. hahahaha. Saya lagi laa tak tahu kenapa kan. 

Itu masalah HB. Lagi satu masalah yang paling tak suka masa Preggy ialah sesak nafas. Bukan semput ye, sebab saya memang takde asma dah takde family ade asma. Doc kata biasa sebab perut dah besar baby dah memenuhi semua ruang. so effect pada Ibu. Serius tak suka bile rasa susah nak nafas, nak baring je rasa sesak. Sampai masa dalam Labour Room pun saya ade masalah camnie. Penat. Badan rasa tak selesa. Terpaksa jugak sedut Gas Oksigen. huhuhu~

Masalah Loya dan Alahan pun sama jugak. Selalu orang 4bulan dah ok takde loya muntah bagai. Tapi saya bak kata mak saya dah nak bersalin pun masih lagi nak muntah loya bagai. Hahahaha. Badan manje lebih ini. :D

Alhamdullilah, tahun ini mengandung dah kenal dengan Shaklee. Memang amat BERBEZA sekali pengalamanye. Loya Muntah semua jarang kena. Simptom2 mengandung dulu (seperti diatas) Alhamdullilah semua dah takde. Sesak Nafas dimalam hari tiada lagi. Lega sangat rasa. Dan yang paling best HB dah OK. Takde Masalah. 

4 Supplement Asas ini yang saya amik Sepanjang Kehamilan sekarang.
** Vitalea , Bcomplex , Vita C SR dan Ostematrix.
** Omega Guard pun masa Trimester 2&3.


Dibawah ini pulak Buku2 Merah masa mengandung yang lepas.
Buleh tengok kat warna dakwat merah tue adaalah HB.
Tahun 2009 - 10.3
Tahun 2010 - 9.8
Tahun 2011 - 8.7

Dan tahun ini 2014 Alhamdullilah takde dah masalah HB 12.3. 



Alhamdullilah . Shaklee buat badan saya rasa segar dan bertenaga sepanjang kehamilan tahun ini, Takde lagi masalah yang sama berulang. Syukur dapat kenal dengan Shaklee.
Sedikit sebanyak dapat membantu dari segi kesihatan dan jugak pendapatan keluarga. Alhamdullilah.

#ShakleeEffect.
Shaklee di kawasan Bandar Saujana Putra, Subang Jaya , Petaling Jaya dan Putrajaya,

Untuk Info & Order. 
Nas 
COD Area Bandar Saujana Putra, Subang Jaya , Petaling Jaya dan Putrajaya,
Shaklee Independent Distributor ID 954311 
Facebook : Ibu Adamalishauni 
WhatsApp / SMS : 012 339 4504 
Blog : adamalishauni.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...