Wednesday 17 April 2013

10 TIPS Membakar Lemak


10 TIPS membakar lemak

Bila bercakap tentang TIPS nak kurus, nak bakar lemak..menderu semua nak tau kan..! hehe..i know, i know..memang lemak-lemak ni mengganggu kehidupan harian kita..dan kalau boleh nak  keja tu jugak terus hilang lelemaks degil tu..tapi mana mungkin harini makan esok dah hilang lelemaks degil tu..sebab masa kita makan, kita makan dah bertahun-tahun, berbulan-bulan lamanya..jadinya lelemaks tu pun sukar untuk dibakar dan dikeluarkan..maka disini perlukan semangat, kesabaran dan paling penting yakin kita mampu buat..Jom ikuti TIPS ini..


1. Epal

Epal dianggap raja buah-buahan yang boleh mengawal paras kolestrol secara semula jadi. Fiber dalam epal pectin tinggi dan ia boleh bergabung dengan kolestrol serta membuang lemak tidak baik sebelum lemak diserap ke dalam badan.


2. Bawang putih
Bawang putih mengandungi antibakteria yang membantu mengurangkan kolesterol dan lemak yang tidak sihat. Minyak atau jus bawang putih mempunyai kualiti sama untuk membantu mengurangkan lemak. Bahan berkenaan juga berfungsi membersihkan badan dari dalam.


3. Kacang soya
Kacang soya mengandungi lecitin yang mampu menghalang pembentukan lemak. Protein di dalam kacang soya pula mengandungi isoflavon yang dapat mengurangkan kadar kolesterol dalam tubuh, khususnya oxidation of Low Destiny Lecithin (Kolesterol Jahat).


4. Buahan sitrus seperti oren, anggur dan lemon

 Buahan sitrus seperti oren, anggur dan lemon mengandungi vitamin C serta dikenali sebagai asid ascorbik yang berfungsi untuk membakar lemak dan menghalang pembentukan lemak.


5. Bawang merah

 Mengandungi mineral seperti minyak dan sulfur yang membantu untuk memecahkan lemak dan meningkatkan metabolisme badan.


6. Tauge

Tauge mengandungi banyak khasiatnya terutama vitamin C dan kaya dengan protein yang membantu mempertingkatkan sistem metabolisme. Tauge juga kaya dengan thiamin, magnesium dan fosforus. Malah mengandungi vitamin E yang dikatakan boleh meningkatkan kesuburan.


7. Lobak merah

 Mengandungi karotina iaitu sejenis vitamin A yang membantu membersihkan sistem penghadaman dalam badan dan mampu membuang sisa lemak dengan cepat.


8. Tomato

 Tomato mempunyai vitamin C dan asid citricmalic-oxalic yang tinggi, ia mempercepatkan proses metabolik. Untuk kebaikan buah pinggang, asid berkenaan membantu seseorang membuang air berlebihan.


9. Oat

 Membantu membersihkan organ dalam badan kerana mengandungi sulfur dan iodin. Ia juga membantu membersihkan membran dalam perut dan intestin.


10. Teh hijau

Teh hijau mengandungi kafein yang boleh mengurangkan tahap 'plasma triglycerides' dan membakar lemak.



Fungsi Lecithin:
-Untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah
-Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik
-Membantu kawal paras triglycerides.
-Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yg tersendat di pembuluh darah.
-Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol. 





Berminat nak tahu lebih lanjut PM ye.
SMS / WhatsApp ; 012-339 4504

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...